Motivation till egenträning

Nyhet okt

Motivation

Motivation och disciplin till egenträning

Det är en underbar känsla att få in sin träning som en rutin i vardagen. Friheten att kunna träna när du vill och var du vill utan att behöva begränsa dig till en viss tid eller plats kan vara en stor hjälp i våra späckade scheman. Detta kan dock kräva mer självdisciplin, kan vi då hitta några knep som gör att vi lättare tar oss till mattan, laddar vår träningsvideo och sätter igång med träningen?
Vi är alla olika och har därför olika sätt att hitta motivation. Nedan finner du några tips som kan hjälpa dig att hålla din hemmaträning vid liv:

  • 1. Ha alltid träningsmattan liggandes framme. På så sätt är du alltid redo att köra igång och det hjälper också till att påminna dig om träningen. Om detta inte går, försök att förvara den så lättillgängligt som möjligt.
  • 2. Planera dina träningstillfällen och se till att de passar in i ditt schema. Vissa dagar kanske du har 20 min över och andra dagar mer tid. Detta kan hjälpa dig att få en rutin på din träning.
  • 3. Om du skulle hoppa över ett av dina planerade träningstillfällen så är det okej. Försök få bort det dåliga samvetet och satsa på nästa träningstillfälle istället.
  • 4. Kom ihåg känslan du får efter ett pass och låt den motivera dig till nästa.
  • 5. Bestäm vilken klass (video) du vill köra i förväg så slipper du sitta och leta och bli osäker eller ta tid från ditt träningstillfälle.
  • 6. Lyssna på din kropp, vissa dagar behöver den bara vila.

Kom ihåg att värdesätta din hälsa. Du har bara en kropp, ta hand om den!

Nya releaser i okt:

Matta #28
Matta Stretch #29
Gravid #30

Nyhet!

Ny instruktör på gång! Brett Miller har besökt studion och filmat in klasser. Vi ser fram emot att snart kunna dela dem med er! Mer info kommer.

Brettklass

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *